Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

graag I.D. van deze prachtige Helm en waarde hier van???

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het taxatiebureau Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
swa II

BerichtGeplaatst: 23 Okt 2014 18:45    Onderwerp: graag I.D. van deze prachtige Helm en waarde hier van??? Reageer met quote

Beste forum vrienden kan iemand deze prachtige Helm identificeren...en wat de waarde hier van zou kunnen zijn, ik kan deze kopen maar ik zou graag weten wat ik koop en dat ik niet te veel betaal.
Dank bij voorbaat
Swa

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Black Adder

BerichtGeplaatst: 24 Okt 2014 8:29    Onderwerp: Reageer met quote

Een officier helm is waardevolst wanneer de laklaag van de helm nog in tact is ,het beslag nog verguld is ,en de originele schuppenriem er op zit ,spijtig genoeg voldoet dit exemplaar niet aan deze voorwaarden. Sad
Probeer te weten te komen of het hier om de originele adelaar van de helm gaat.
De vleugel van de adelaar is er al eens opnieuw aangezet.
Die vleugel kan ook zijn afgebroken in een poging de gaten in de helm te laten passen.Zitten er dubbele gaten in ?

De haarbos is wel wat waard, maar over de prijs durf ik mij niet uitspreken, je moet je afvragen “ wat is dit waard voor mij “

Laatst aangepast door Black Adder op 24 Okt 2014 9:08, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
leibhusar

BerichtGeplaatst: 24 Okt 2014 8:52    Onderwerp: helm Reageer met quote

Swa, ik sluit mij aan bij Black Adder's reaktie..Ook is moeilijk te zeggen of het idd een officiers adelaar is.Bij deze dient de kroon open te zijn gewerkt en dat is op de foto's niet te zien.
Indien de helm voorzien van dubbele gaten is is tevens de corpus van geen waarde.
Enkel de trechter met paradebusch, en de rest dus "decoratieve waarde".Helaas kan ook ik er niets meer van maken...

Mijn ongevraagd advies luidt; centen op zak houden en wachten op een 100% goed stuk,al was het aleen maar voor het feit dat die altijd zijn waarde behoud zonder discussie..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
swa II

BerichtGeplaatst: 24 Okt 2014 9:19    Onderwerp: Reageer met quote

Vrienden allereerst bedankt om jullie vakkundige beoordeling....ik had ook mijn twijfels...en inderdaad jullie wijzen mij op aandachtspunten die ik als Leek niet had gezien...ook nog een vraagje op de tweede foto is er precies op de helm de achtergrond een struktuur die me doet denken aan een polyester gaas...of is de struktuur werkelijk zo....????
nogmaals dank ,
Swa
Naar boven
Black Adder

BerichtGeplaatst: 24 Okt 2014 10:23    Onderwerp: Reageer met quote

Geen dank hoor ,deze materie is “right up my alley” zoals ze dat in het Engels zo mooi uitdrukken.
Die structuur is gewoon een afdruk van iets waar de helm heeft tegenaan gelegen.
Het is net deze samenstelling van het helmcorpus die toelaat om de afdruk van het originele wapen (adelaar) te kunnen zien.
De punthelm is vervaardigd uit leder of fiber, beiden werden weerbestendig gemaakt met een laklaag….
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
swa II

BerichtGeplaatst: 24 Okt 2014 10:40    Onderwerp: Reageer met quote

Black Adder @ 24 Okt 2014 10:23 schreef:
Geen dank hoor ,deze materie is “right up my alley” zoals ze dat in het Engels zo mooi uitdrukken.
Die structuur is gewoon een afdruk van iets waar de helm heeft tegenaan gelegen.
Het is net deze samenstelling van het helmcorpus die toelaat om de afdruk van het originele wapen (adelaar) te kunnen zien.
De punthelm is vervaardigd uit leder of fiber, beiden werden weerbestendig gemaakt met een laklaag….

Zeker toch nog eens bedankt voor deze toelichting...weer al veel bij geleerd
Het gezegde blijf steeds waarheid te bevatten"Je bent nooit te oud om bij te leren" Wink
Groetjes
Swa
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het taxatiebureau Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: