Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
dikkieturf
|
Geplaatst: 21 Nov 2014 8:58 Onderwerp: Nieuw boekje - Fort Vechten |
|
|
Hallo allemaal,
Tijdens WOI was soldaat Been gemobiliseerd op het fort bij Vechten, vlak bij Utrecht. Gedurende de gehele mobilisatie heeft hij enkele malen per week post- verstuurd en ontvangen van zijn vrouw, ouders familie en vrienden. Het zijn ansichtkaarten, briefkaarten en brieven. Ik heb deze complete verzameling ingescand en op datum gearchieveerd.
Het resultaat is een fotoalbum van ruim 300 bladzijde, eigenlijk een soort dagboek verzonden per veldpost.
Het boek is te zwaar om op internet te plaatsen maar als je het wil hebben kun je een PB sturen of even mailen naar:
info.waterlinie@gmai.com
Ik stuur het dan (kosteloos) op met we transfer. _________________ Ik heb veel materiaal zoals foto's, documenten en tekeningen van de Nieuwe Hollandse. Mail me via een PB als je iets zoekt. Ik kan niet beloven dat ik u altijd kan helpen maar ik doe mijn best. Waterlinie. Gratis beschikbaar op aanvraag. |
|
Naar boven |
|
 |
Sjoerd

Geregistreerd op: 27-5-2005 Berichten: 963 Woonplaats: Bijna in Fort Vechten (Nieuwe Hollandse Waterlinie)
|
Geplaatst: 21 Nov 2014 9:34 Onderwerp: |
|
|
Hoi, ik ben geinteresseerd. Ik woon namelijk ongeveer naast fort Vechten :-P
Ik zal je even DM-en.
Groeten,
Sjoerd _________________ "if nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through"- General Sir Anthony Hogmanay Melchett |
|
Naar boven |
|
 |
Sjoerd

Geregistreerd op: 27-5-2005 Berichten: 963 Woonplaats: Bijna in Fort Vechten (Nieuwe Hollandse Waterlinie)
|
Geplaatst: 21 Nov 2014 10:02 Onderwerp: |
|
|
Dank voor je snelle reactie! #aanrader! _________________ "if nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through"- General Sir Anthony Hogmanay Melchett |
|
Naar boven |
|
 |
Finnbar Moderator

|
Geplaatst: 22 Nov 2014 7:15 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
mooi initiatief!
Ik heb je post naar de rubriek Nederland tijdens de Eerste Wereldoorlog verplaatst omdat ik denk dat hij daar meer tot zijn recht gaat komen.
 |
|
Naar boven |
|
 |
Finnbar Moderator

|
|
Naar boven |
|
 |
dikkieturf
|
Geplaatst: 22 Nov 2014 7:38 Onderwerp: Soldaat Been |
|
|
Hartelijk dank voor het verplaatsen. Het dagboek per veldpost slaat wel aan. Ik heb al tientallen verzoeken gekregen.
Ik heb nog een soortgelijk boekje. Dit gaat over soldaat ter Horst die gemobiliseert was op fort everdingen.
Dit is rechtsstreekt te downloaden:
http://kennisloket.waterliniekennis.nl/media/contentItems/1650.pdf _________________ Ik heb veel materiaal zoals foto's, documenten en tekeningen van de Nieuwe Hollandse. Mail me via een PB als je iets zoekt. Ik kan niet beloven dat ik u altijd kan helpen maar ik doe mijn best. Waterlinie. Gratis beschikbaar op aanvraag. |
|
Naar boven |
|
 |
|