Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Korte reis Argonne Januari 2016

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Reisverslagen en foto's Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hsmeets

BerichtGeplaatst: 09 Mei 2016 22:59    Onderwerp: Korte reis Argonne Januari 2016 Reageer met quote

Goedenavond allemaal, begin dit jaar had ik door omstandigheden ineens een gaatje in mijn agenda. En omdat ik de vrije dagen al op het werk geregeld had, besloot ik voor een hele korte reis (effectief gezien 1 volledige dag) naar Frankrijk te rijden.

Dit was tevens ook de eerste keer dat ik een video camera echt ben gaan gebruiken om een videoverslag te maken (met alle gevolgen van dien...het kan nooit slechter worden zeggen ze dan puh )

De heenreis, veelal geexperimenteer, met een stukje Montmedy, Dun sur Meuse en montfaucon.

De volgende video is het eerste gedeelte van dag 2, helaas is deze behoorlijk gehavend door een mislukte edit (ik wilde even een heeeelllll klein dingetje wijzigen), waarna ik de stukje bij elkaar heb moeten rapen, waardoor deze wat hak op de tak is.

Dag 2, deel 1

Last but not least, het tweede gedeelte van dag 2. Met deze video zijn gelukkig geen rampen gebeurd Smile

Dag 2, deel 2

grts
Hans
Price of Glory

BerichtGeplaatst: 10 Mei 2016 18:44    Onderwerp: Reageer met quote

leuk thumbs up

http://www.ahwk.fr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Brodie1418

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2016 9:30    Onderwerp: Reageer met quote

leuke reportage. thumbs up
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
hsmeets

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2016 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals gebruikelijk had ik ook een stapel foto's natuurlijk. Die heb ik nu eindelijk eens uitgezocht Smile

Hier een korte impressie

De dag begon met een afdaling het dal van Nordgrund in (dit stuk argonne is een van mijn favorieten), onderaan het dal ben ik de mortierbeek gaan volgen.

Het tweede doel was het dal Tiefergrund en indien er nog voldoende tijd was het Jagertal.

Helaas was er te weinig tijd en ben ik eigenlijk alleen maar het jagertal kort binnen gelopen, zonder er echt rond te kunnen kijken. In januari wordt het al om 5 uur donker en ik had zoveel rondgestruind al dat de dag voorbij was Cool

Nordegrund is redelijk bekend, omdat een van de ingangen van de Kaisertunnel er in uitkomt. Onderaan staat een monumentje voor een franse officier.

Op naar de foto's Smile

Nordgrund:

Een ingestorte onderstand oid's

Mooi loopgraafje

Schroot

Het monumentje

Tiefergrund:

Aan/naar de ingang van het dal

Oude spoorbedding? (ik moet er nog eens terug want nu weet ik hoe ik ze definitief kan herkennen ;-) )

Het dal zelf, sporen van bewoning

Aan het einde van het dal heeft een begraafplaats gelegen. Deze is nauwelijks nog zichtbaar in het terrein. Ter plaatse zie je een aantal kleine terrassen en als je erop staat, dan zie je waar de grond is ingeklonken, waar de graven hebben gelegen. Ook groeit er veel maagdenpalm. Met dank aan Wim voor het me hierop wijzen Cool

Op de foto zijn de terrassen moeilijk te zien.

Overigens zou er hogerop op de heuvel ook nog een moeten hebben gelegen, maar van deze heb ik nog geen sporen kunnen vinden.

Last but not least Jagertal

Sporen van bewoning

ik wil daar nog eens de beek volgen, misschien dat dat meer sporen oplevert. Als je het pad volgt zie je vrij weinig, je moet echt aan de overzijde van de vallei zijn.

grts
Hans
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Reisverslagen en foto's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: