Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Zoektocht

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Oproepen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mireille45

BerichtGeplaatst: 11 Jul 2014 17:07    Onderwerp: Zoektocht Reageer met quote

beste mensen,

Hopelijk kunnen jullie me even verder helpen. Ik ben namelijk opzoek naar info van 1 van mijn voorouder namelijk Polydore E. Braeckman. Hij is geb.op 8.12.1883 te Oordegem en hij was getrouwd met Van Cauter Maria. Volgens de info die ik vond op de site Koninklijk Museum van het leger en de krijgsgeschiedenis was hij ook een grenadier (maar ik weet niet waar of in de welke hij zat. Op de info die ik vond stond het volgend info: Naam: Braeckman Polydore E. Geb: 8.12.1883 Geb. plaats: Oordegem Eenheid: Grenadiers. Type: Dossiertroep. Stamboeknr: /43924. Dossier: 6193010.

Misschien kunnen jullie me iets wijzer maken met dit chinees Smile.

Alvast bedankt en groetjes Mireille poppy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
lansier13953

BerichtGeplaatst: 12 Jul 2014 11:47    Onderwerp: Reageer met quote

Mireille,
welkom op het forum,
ga proberen het "chinees" te verduidelijken

zoals je aangeeft heb je waarschijnlijk de info van de database van het KLM.
Deze info geeft enkel weer dat er een dossier bestaat dat ter inzage is in het Legermuseum.
Stamboeknummer = inschrijvingsnummer, te vergelijken met een personeelsnummer, van de militair.
Dossier = nummer van het dossier in de archieven.

Dan nog volgende info, uit het Guldenboek der Vuurkaart
BRAECKMAN Polydore,
Guldenboek 37-38 pagina 595
Afgedeeld bij de Artilleriemeetdienst

voor info betreffende Artilleriemeetdienst,
http://www.tenboome.webruimtehosting.net/guldenboek/Guldenboekprojecttotaal/regimenten/artilmeetdienst.htm

Succes bij uw zoekwerk,
nog een prettige dag,
Etienne
Mireille45

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2014 15:18    Onderwerp: Reageer met quote

lansier13953 @ 12 Jul 2014 11:47 schreef:
Mireille,
welkom op het forum,
ga proberen het "chinees" te verduidelijken

zoals je aangeeft heb je waarschijnlijk de info van de database van het KLM.
Deze info geeft enkel weer dat er een dossier bestaat dat ter inzage is in het Legermuseum.
Stamboeknummer = inschrijvingsnummer, te vergelijken met een personeelsnummer, van de militair.
Dossier = nummer van het dossier in de archieven.

Dan nog volgende info, uit het Guldenboek der Vuurkaart
BRAECKMAN Polydore,
Guldenboek 37-38 pagina 595
Afgedeeld bij de Artilleriemeetdienst

voor info betreffende Artilleriemeetdienst,
http://www.tenboome.webruimtehosting.net/guldenboek/Guldenboekprojecttotaal/regimenten/artilmeetdienst.htm

Succes bij uw zoekwerk,
nog een prettige dag,
Etienne

Beste Etienne,

Bedankt voor het vertalen van het chinees Smile.
De pers. die jij hier boven vernoemt is geen familie lid van mij Rolling Eyes.
De pers. waar ik het over heb is geboren te Oordegem. Dus veel van deze pers. heb ik nog niet gevonden tot mijn grote spijt. Wat ik ondertussen wel te weten gekomen ben van het gemeentehuis te Wetteren is dat 1 van mijn fam. 1 van de 1200 Wetterse opgeŽisten 1e wereldoorlog geweest zijn. Dus ben ik nu volop ook opzoek naar info over deze pers. Fredericus Helderweirt. pfff ik dacht dat een stamboom onderzoek toch veel gemakkelijker zou zijn, niet dus lol Smile.

Nogmaals dank groetjes Mireille poppy
Naar boven
Mireille

BerichtGeplaatst: 07 Dec 2017 12:53    Onderwerp: opgeeisten uit Wetteren Reageer met quote

Dag voornaamgenoot,

ben je nog aan het zoeken naar meer info over je opgeŽiste familielid? Neem dan eens contact op met www.warvictims.fgov.be. Daar in Brussel bewaren ze (bijna) alle dossiers die de burgerlijke oorlogsslachtoffers indienden in de hoop op schadevergoeding. Bij contact geeft u zo veel mogelijk data over de door u gezocht persoon mee en dan zoeken ze dit dossier voor u op. U krijgt bericht als dit dossier gevonden werd, maakt een afspraak ter inzage met hun diensten en gaat dan naar de Luchtvaartsquare in Brussel. Dit pleintje ligt niet al te ver van het station Brussel-Zuid. Deze dossiers kunnen zeer uitgebreid zijn of heel summier: het hangt af wat er juist allemaal op de initiŽle papieren ingevuld werd.
Veel succes,

Mireille poppy
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Oproepen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: